Facebook pooštrava propise o političkim reklamama u EU

Tech
Facebook pooštrava propise o političkim reklamama u EU
.

Kompanija Facebook saopštila je danas da pooštrava propise o političkim reklamama u Evropskoj uniji uoči izbora za Evropski parlament, zakazanih za maj, u najnovijem pokušaju da se izbori sa dezinformisanjem i poveća transparentnost na svojim platformama.

Počev od kraja marta, kupcima političkih reklama moraće da bude potvrđen identitet prije nego što objave reklame na toj popularnoj društvenoj mreži, navodi se u saopštenju, prenosi AP.

Propisi su slični onima koje je ova kompanija uspostavila prošle godine u SAD, Britaniji i Brazilu, napominje američka agencija.

Prema novom sistemu, političke reklame EU na Facebook nosiće oznaku "plaćeno", a kada se na takvu reklamu klikne, korisnik će ući u datoteku koja se može pretraživati i gde će moći da saznaju koliko je novca na reklamu potrošeno, koliko puta je ona viđena, kao i informacije o godinama, polu i lokaciji ljudi koji su reklamu gledali.

Nik Kleg, koji je u kompaniji Facebook zadužen za globalnu politiku i komunikacije, rekao je danas u Briselu da će te alatke obuhvatiti ne samo izborne reklame, već i reklame koje ne podržavaju izričito nekog kandidata ili političku partiju, ali su fokusirane na visoko politizovane teme kao što je imigracija.

Facebook će pokrenuti isti sistem za političke reklame i uoči predstojećih izbora u Indiji, Ukrajini i Izraelu, a u junu planira da je proširi na globalnom nivou.

Uz to, u cilju većeg nadzora, ova kompanija razmatra i mogućnost uspostavljanja nezavisne komisije koja bi se bavila žalbama vezanim za odluke o sadržini na Facebook.

Stotine miliona ljudi u 27 država članica EU glasaće u maju za 705 poslanika Evropskog parlamenta.

Facebook i druge internetske kompanije našle su se na udaru kritika da nisu dovoljno učinile kako bi sprečile zloupotrebu svojih platformi od strane grupa koje pokušavaju da utiču na ishod izbora.

 

(Novi.ba/Agencije)

Ne propustite