IMATE LI RUČNI MJENJAČ: Ove stvari svakodnevno POGREŠNO RADITE, a da niste ni svjesni

Automoto
IMATE LI RUČNI MJENJAČ: Ove stvari svakodnevno POGREŠNO RADITE, a da niste ni svjesni
.

Evo par savjeta kako ćete produžiti životni vijek ručnom mjenjaču...

Ako ručnim mjenjačem rukujete nepropisno, možete ga i uništiti u svega nekoliko sati.

cropped-driving-car-cropped

Za ovo ‘nepropisno’ korištenje krive su mnoge urbane legende koje potiču vozače na neispravnu uporabu vlastitih mjenjačkih kutija.

Kočenje motorom

Prva na listi štetnih vozačkih navika svakako je kočenje motorom. Vozači ovo čine kako bi ‘sačuvali’ kočnice, no pritom značajno troše spojku koja, vjerovali ili ne, košta primjetno više od seta pakni. Usporavanje vozila treba se uvijek vršiti kočnicama kojima je ovo i osnovna zadaća.

rucni-mjenjac

Klackanje

Vozačima početnicima vjerojatno nema gore sudbine od kretanja s mjesta na uzbrdici pod ručnom kočnicom. Ili dodaju previše gasa pa im se kotači počnu vrtjeti na mjestu, ili papučicu gasa stisnu nedostatno pa im se motor ugasi. Zato mnogi pribjegavaju takozvanom klackanju. Riječ je o procesu u kojem umjesto parkirne kočnice automobil na mjestu drži napola otpuštena spojka. Malo je reći da je ovo nešto najgore što možete raditi mjenjaču, budući da spojka čitavo vrijeme klackanja podnosi trenje, čime se dosežu ogromne temperature i značajno trošenje materijala.

2017-sentra-nismo-6-speed-manual-transmission-large-770x385

Prebacivanje u prvi stupanj prije nego što ste zaustavili vožnju unatrag

U pitanju je ponovno korištenje mjenjača kao kočnice, samo s još većom silom nego prilikom ‘kočenja motorom’ u vožnji. Uvijek zaustavite automobil prilikom vožnje unatrag, te tek potom prebacite mjenjač u prvi stupanj.

Šaltanje brzina s napola pritisnutom papučicom spojke

Vjerojatno vam se katkad dogodilo da ne stisnete dovoljno papučicu spojke prilikom izmjene brzine, te vas dočeka zvuk nalik potpunoj dezintegraciji čitavog mjenjača? Ovaj proces čak i nije toliko strašan po mjenjač ako ga ne činite svakodnevno, no svejedno uvijek pritisnite papučicu do poda prije nego što promijenite stupanj prijenosa.

izrezak

Sporo otpuštanje papučice spojke

Papučicu spojke uvijek treba otpuštati što brže. Te također na njoj ne smijete odmarati nogu dok je automobil u leru. S vremenom ćete otkriti idealne obrtaje motora za glatku izmjenu brzina, a vaš mjenjač i novčanik bit će vam zahvalni na tome.

Ne propustite