Svi su ga i voljeli i mrzili: Ovo je 15 najboljih "fora" o - Yugiću

Nostalgicno
Svi su ga i voljeli i mrzili: Ovo je 15 najboljih "fora" o - Yugiću
.

Iako su mu svojevremeno dali titulu najgoreg automobila na svijetu, većini nas  je ostao u dobrom sjećanju.

Zašto svi vlasnici 'Yuga' idu u raj?
- U paklu su već bili. 

Zašto vozači Yuga nikada sa sobom ne nose auto-kartu?
- Nikada neće stići toliko daleko da bi zalutali.
 Zašto Yugo ima grijače zadnjeg stakla?
- Da vam se zimi ne bi smrzle ruke dok ga gurate. 
Šta se nalazi na zadnje dvije stranice uputstva za korištenje Yuga?
- Red vožnje gradskog autobusa. 

Kako se zovu kočnice na Yugu?
- Dodatna oprema. 

Šta treba učiniti ako Yugo 'prokuha'?
- Prestanite ga gurati i pustite ga da se odmori. 
Kako udvostručiti cijenu Yugiću?
- Napunite mu rezervoar. 
Yugo je dizajniran za petero ljudi. Jedan sjedi na vozačevom mjestu, a četvero - gu
Šta se raspada brže od Yuga?

- Zemlja koja ga proizvodi. 
Koja je najveća želja vlasnika Yuga?
- Da kupi auto. 
Kako očevi u SAD-u prijete sinovima? 
- Kupit ću ti Yuga!  Dolazi čovjek u salon automobila ... 
- Dobar dan, zanima me najnoviji model Yuga.
- Dobar dan, izvolite pogledati, evo ga ovdje ...
- Opa, sviđa mi se! Nego, ima li klimu?
- Kako ne, ima i klimu i ABS i grijanje sjedišta. Ima čak i jedno dugme koje pritisnete pa se rasklope krila i možete i poletjeti!
- Čekajte, vi to mene zezate?
- Pa vi ste prvi počeli ...
Kako se zove Yugo na vrhu brda?
- Čudo. 

Yugo ili bicikl? 
- Bicikl, on može i uzbrdo. 
Kako zvuči Yugov motor kada ga ubaciš u treću brzinu?
- Neeeemoooooojjjjj!

 

PROČITAJTE JOŠ:

Auto-nostalgija: Sajam automobila Frankfurt

Znate li kako je frankfurtski sajam automobila izgledao prije više od 30 godina? Neki, danas ultimativni auto klasici, predstavljeni su te 1983. godine. Za sve Jugoslovene ovaj sajam je bio bitan i zbog pojave automobila koji je ostavio neizbrisiv trag na YU cestama. Te godine se "rodio" Golf 2.
Za vrijeme održavanja ovog njemačkog sajma automobila 2013. godine, upriličena je posebna izložba koja je bez sumnje probudila mnoge uspomene kod većine posjetilaca. Njome je obilježeno 30 godina od premijernog prikazivanja i postojanja nekih modela koji su postali ikone svjetske autoindustrije.

Nakon predstavljanja originalnog Audija Quattro 1980. godine, premijeru je 1983. imao i Audi 80 sa pogonom na sva 4 točka koji je inače prethodnik kasnijeg modela Audi A4. Izloženi primjerak ispod haube ima petocilindrični benzinski motor zapremine 2.144 ccm koji proizvodi 136 ks. 

Kada se pojavio u prodaji 1984. godine, sa cijenom od 195.000 tadašnjih njemačkih maraka ovaj model iz ograničene serije od 214 primjeraka bio je najskuplji serijski automobil u Njemačkoj. Turbo-punjeni benzinac sa 5 cilindara i 2.133 ccm imao je 4 ventila po cilindru i razvijao je 306 ks.

fra2

Za BMW je 1983. godina bila veoma važna. U Frankfurtu su predstavili svoj prvi dizel motor u modelu 524td. Riječ je o turbo-punjenom agregatu od 2.443 ccm i 115 ks. 

Iako je i "obični" BMW 635 CSi važio za automobil izrazitih sportskih karakteristika, 1983. predstavljena je unaprijeđena "M" verzija. Automobil je opremljen 3.5 litarskim šestocilindričnim motorom sa 286 ks, a razvijao je maksimalnu brzinu od 255 km/h. BMW M635 CSi je koštao oko 90.000 njemačkih maraka.

fra4

Viskoperformansna verzija modela Sierra imala je 2.8 litarski benzinski motor V6 preuzet iz Forda Capri i restilizovanu karoseriju sa 3 vrata. Automobil je do stotke ubrzavao za nešto malo manje od 8 sekundi i dostizao maksimalnih 209 km/h. Između 1983. i 1985. Ford je proizveo 25.000 primjeraka ovog modela, prije nego što je predstavljena unapređena verzija XR 4x4.

"Bebi Benz", kako su ga nazivali kada se pojavio, predstavljen je u decembru 1982. Na salonu u Frankfurtu 1983. prikazane su dvije nove verzije: 190 D dizel model sa 72 ks i sportski 190 E 2.3-16, koji je imao pogon od 2.3 litarskog četvorocilindraša sa 16 ventila i 182 ks. Motor je razvijen u saradnji sa kompanijom Cosworth, a automobil je imao posebne aerodinamičke dodatke u odnosu na osnovni model 190.

Opel Monza GSE iz 1983. bila je produkcijski automobil i predstavljala je top model kupea koji se pojavio još 1978. godine. GSE verzija bila je standardno opremljena Recaro sportskim sjedištima, kožnim volanom, a imala je i kompjuter. Snagu je dobijala od 3.0 litarskog šestocilindričnog benzinca sa direktnim ubrizgavanjem koji je razvijao 180 ks.

Predstavljen 1980, Fuego je te 1983. godine dobio top verziju sa 1.6 litarskim turbo motorom od 132 ks. Napredan za svoje vrijeme, Fuego Turbo imao je disk kočnice na svim točkovima, kompjuter i elektropomične spoljne retrovizore.

Jedan od automobila od kojih je posjetiocima sajma iz 1983. zastajao dah, bio je ovaj Porscheov koncept, inače preteča modela 959. Porijeklo imena treba potražiti u činjenici da je Porsche želio da napravi reli automobil koji bi se takmičio u Grupi B, a koji bi bio baziran na Porscheu 911 SC. 

Vjerovatno najznačajnija premijera frankfurtskog auto-salona 1983. godine bila je druga generacija modela Golf, svakako jednog od najvažnijih modela za motorizaciju u zemljama nekadašnje Jugoslavije. Golf 2 bio je dostupan u verzijama sa 3 i 5 vrata. Od prethodnika je bio duži za čak 17 cm, dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 7,5 cm. Do 1991. godine, kada se pojavila treća generacija, prodato je preko 6 miliona primjeraka. 

Na kraju, moramo konstatovati da se na našim putevima još uvijek može susresti jako puno ovih klasika i to u ne baš ovako lijepom izdanju. Za razliku od većine evropskih zemalja prosječna starost automobila kod nas je nažalost još uvijek jako velika. 

Ne propustite