Sinoć u Vijećnici svečano otvorena 8. po redu Konferencija Muslimana i Jevreja (FOTO)

Bosna i Hercegovina
Sinoć u Vijećnici svečano otvorena 8. po redu Konferencija Muslimana i Jevreja (FOTO)
.

Sinoć je u Vijećnici svečano otvorena 8. po redu Konferencija Muslimana i Jevreja ( MJC ).

Prisutnima su se obratili generalni sekretar Konferencije Muslimana i Jevreja - Ilja Sichrovsky, Šef misije OSCE-a u BiH - Jonathan Moore, Reis – ul-ulema Husein ef. Kavazović, Predsjednik Jevrejske zajednice u Bosni i Hercegovini - Jakob Finci, te Član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović.

Nakon što se zahvalio prisutnima na podršci te učesnicima na spremnosti, Sichrovsky je podsjetio da je Sarajevo po drugi put domaćin Konferencije. „Ne sjećam se druge zemlje gdje smo bili više dobrodošli i gdje smo imali veću podršku od BiH. Danas MJC nakon 4 godine, od posljednje Konferencije u Sarajevu, prerasla u ozbiljnu organizaciju sa mnogo aktivnosti iza sebe. Kad hiljade ljudi umire a ti brineš o nekim trivijalnostima, spadaš u ljudi koji su bez preispitivanja i bez znanja.

Dok sam ovako razmišljao bio sam dio problema. Sve dok nisam upoznao Palestinca Mustafu koji mi je pomogao da shvatim da nisu svi Muslimani krivi, nisu svi Jevreji, svi Katolici ... samo pojedinci su krivi... Pravi vladari  su oni koji liječe a ne oni koji dijele.„ 

„Trebamo neutralnu organizaciju koja predstavlja Muslimane i Jevreje, a takva ne postoji. Čast mi je da ovdje večeras prvi put javno najavim osnivanje Muslimansko - Jevrejske alijanse u kojoj će Muslimani i Jevreji širom svijeta imati hrabrosti da se slože čak i kad se ne slažu.„ – dodao je Sichrovsky.

Svi govornici su se podjednako osvrnuli na koegzistenciju Muslimana i Jevreja u BiH, posebno u Sarajevu te istakli Sarajevo kao model ponašanja u BiH u kojem ljudi žive jedni sa drugima ne jedni pored drugih. 

 „Ovo je divan grad. Divni ljudi. Divan primjer suživota religija. Samo par koraka od mjesta na kom se nalazimo imate sve bogomolje. Ovaj projekat podržavamo i smatramo ga jako važnim u dijelu međusobnog poštovanja i pomirenja“  – rekao je Jonathan Moore. 

Jakob Finci se osvrnuo ponajviše na ulogu Sarajeva u međusobnom odnosu jevreja i Muslimana :  

„Sarajevo je od svog postojanja otvoreni grad gdje je dobrodošao svako ko mu želi dobro. Sarajevo je grad u kojem Jevreji slobodno žive preko 450 godina. Ovdje svako voli svoje a poštuje tuđe i to je koncept Sarajeva. Ko se u taj koncept ne uklapa ne opstaje ovdje. Ova sredina je premala za mržnju i sukobe.„

„Trebamo ići ka budućnosti ali pamtiti svoju prošlost jer ko nema prošlost nema ni budućnost. Problem antisemitizma je jednak problemu islamofobije, kao novčić sa dva lica, samo što je islamofobija novijeg datuma. Sarajevo je jedini grad na svijetu u kojem slobodno mogu reći da nema ni islamofobije ni antisemitizma. Islam i judaizam nisu prirodni neprijatelji, a Sarajevo je najbolji način i dokaz kako se može živjeti zajedno„ – dodao je Finci. 

Reis – ul – ulema Husein ef. Kavazović je pozvao na bitnost prenošenja i pamćenja kroz generacije:  

„Oni koji su prvi put u Sarajevu, moći će svjedočiti kako Jevreji i Muslimani žive zajedno nakon teških međusobnih iskušenja. Mnogi su primjeri međusobnog pomaganja Jevreja i Muslimana tokom II svjetskog rata i u toku agresije na BiH. Velike su slčnosti genocida u Srebrenici i holokausta. Buduće genercije ne trebamo odgajati za život u vremenu u kojem mi živimo, već ih treba odgajati za vrijeme u kojem će oni živjeti. Ohrabren sam velikim brojem ovih mladih ljudi koji su mudri i hrabri da raspravljaju o teškim pitanjima jer to daje nadu u bolju budućnost."

Obraćanja je zaključio član Predsjedništva BiH, Bakir Izetbegović:

„Moć bez istinske vjere, morala i odgovornosti gubi svoju osnovnu funkciju i postaje nasilje Sve Božije objave, Kur'an, Stari i Novi zavjet ističu vrijednost pravednog vladara. Svemogući Bog je Sulejmanu ili Solomonu dao vlast kao nikome prije i poslije njega ali ga je upozorio da je vlast bez odgovornosti i pravednosti bezvrijedna i predstavlja nasilje. Davudu ili Dejvidu je dao pobjedu protiv snažnijeg i moćnijeg protivnika kako bi ga uvjerio da  nepravda i nasilje, ma kakav dojam ostavljali, ne mogu odnijeti pobjedu na kraju. Ostaci i ruševine nekada moćnih civilizacija i kultura nisu drugo do pouka savremenom čovjeku da svaka zloupotreba moći vodi neupitnoj propasti. Islam i judaizam svjedoče o vjeri u jednoga jedinog Boga koji nema drugoga.Suština vjerovanja kod Muslimana i Jevreja je ista. Najveći jevrejski blagdan Pesah slavi izlazak iz Egipta, izbavljenje od nepravednog vladara a Muslimani računaju vrijeme hidžre od dana kad su napustili krivovjernu i nasilnu zajednicu.  Otuda se, oni koji žele iskreno prijateljstvo između Muslimana i Jevreja pitaju, kako narodi čija je suština vjerovanja ista i koji su bili izloženi tolikoj količini nepravde i nasilja, ne mogu naći zajedničku riječ baziranu na riječi Božijoj i uspostaviti trajni mir.

I kod ovakvih konferencija čovjek se pita : „Mi držimo konferencije i mali smo. Oni drže oružje i veliki su. Ima li to smisla, ima li to šanse ? Naravno da ima. Podsjetit ću vas samo na jedan ajet iz Kur'ana časnog koji kaže : „Bori se na strani pravde makar te zapanjilo mnoštvo nepravde. „ ili drugi koji kaže : „ Bori se na pravdi i Božijem putu makar bio potpuno sam.“ 

Ovim obraćanjima zvanično je i svečano otvorena šestodnevna konferencija Muslimana i Jevreja iz 27 zemalja svijeta, sa preko 100 učesnika.

Ne propustite