Ko vozi sa dva promila alkohola OSTAJE BEZ AUTOMOBILA?

Region
Ko vozi sa dva promila alkohola OSTAJE BEZ AUTOMOBILA?
Predlog novog zakona o bezbjednosti u saobraćaju, koji predviđa oštrije kazne od sadašnjeg, naći će se pred Skupštinom Srbije u narednih mjesec dana.

Predlog novog zakona o bezbjednosti u saobraćaju, koji predviđa oštrije kazne od sadašnjeg, naći će se pred Skupštinom Srbije u narednih mjesec dana.

Jedna od predloženih mjera biće oduzimanje vozila vozačima kojima se ustanovi dva promila alkohola u krvi.

"Mi ćemo uskoro u Skupštinu uputiti novi predlog zakona u kojem se predviđaju oštrije mjere. Koliko god je bilo dilema, niko nije uspio da me ubijedi da mjera koja spašava život može da bude pogrešna", kazao je ministar policije Nebojša Stefanović.

Najveći broj stradalih pješaka, kazao je Stefanović, jesu građani od preko 65 godina starosti, te je istakao da represivne mjere moraju da postoje.

"Kontrolisaćemo svakoga. Neće mu pomoći ni što vozi merecedes ni džip, niti ako ima bilo kakvu člansku kartu. Ništa mu neće pomoći. Svaki vozač kojeg zaustavimo biće alkotestiran", poručio je Stefanović.

Na skupu je rečeno da su "alko-brave" dobar mehanizam kojim se u velikim sistemima sprječava da pokrene auto svako ko sjedne za volan pod dejstvom alkohola.


Stefanović je rekao da je u saobraćajnim kontrolama samo prošle godine otkriveno oko 52.000 vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola i da je od tog broja vozača gotovo polovina imala od 0,5 do 1,2 promila alkohola u krvi.

"Protekle godine je 128 osoba poginulo na putevima Srbije kao direktna posljedica vožnje pod uticajem alkohola, a 3.200 vozača i drugih učesnika u saobraćaju zadobilo je lakše i teže povrede“, istakao je Stefanović.

Ministar policije je naglasio da je "činjenica da se broj stradalih iz godine u godinu smanjuje i da preventivne i represivne mjere policije daju rezultate i da to donekle ohrabruje, ali da moramo da radimo više".

Stefanović je rekao da podaci pokazuju da su žene znatno odgovorniji vozači, čak i kada se uračuna njihova procentualna zastupljenost u saobraćaju.

Govoreći i o alko-bravama, kao posebnoj tehničkoj inovaciji, Stefanović je rekao da su se one već pokazale kao korisne u Sjedinjenim Američkim Državama, Finskoj, Belgiji, Irskoj, Estoniji i drugim državama.

"Alko-brave su važne zato što se u velikom broju slučajeva dešavalo da vozači pod uticajem alkohola upravljaju vozilima čak i pored izrečenih zaštitnih i kaznenih mjera", naveo je Stefanović.


Dodao je da će najmlađi od iskusnih policijskih instruktora imati priliku da nauče kako da se snađu u saobraćaju kao i kako da pomognu drugima i tako zaštite živote.

"Ovog septembra počinje naš projekat, koji radimo zajedno sa Ministarstvom prosvete, u kojem će svi učenici četvrtog i šestog razreda imati po osam časova godišnje, a koji će, između ostalog, biti posvećeni i bezbjednosti saobraćaja", podsjetio je Stefanović.

Vršiteljka dužnosti direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja Jasmina Milošević pomenula je značaj koji ima podrška države u povećanju bezbjednosti na putevima i navela da su edukacija, kampanje i konferencije način da se građani više edukuju.

 

 

 

 

Tanjug

Ne propustite