Jaki i uspješni ljudi najviše vole ovu boju

Zanimljivosti
Jaki i uspješni ljudi najviše vole ovu boju
.

Često je povezujemo s jeseni, zalaskom sunca, toplim kaminom u zimskim danima ili nevenom…

Frenk Sinatra smatrao je narandžastu najsrećnijom bojom, a ruski umjetnik Vasil Kandinski govorio je da narandžasta predstavlja približavanje crvene boje čovječanstvu pomoću žute.

Psiholozi smatraju da je vole i biraju jake, osjećajne i uspješne osobe.

U istočnjačkim religijama narandžasta boja smatra se svetom. Hindu i budistički monasi nose narandžaste odore, a u hinduizmu ova boja predstavlja još vatru i čistoću, što je usko povezano, s obzirom na to da smatraju da se sve nečistoće spaljuju u vatri.

Prema rečima Džulijena Jejtsa, profesora engleskog jezika sa Univerziteta u Delaveru, narandžasta boja dobila je ime po voću pomorandži, sa kojom je blisko povezana.

 Letris Ajzeman, izvršna direktorka Instituta „Pantone Color“ kaže da se narandžasta smatra najtoplijom od svih boja, deluje svečano, veselo, izaziva osjećaj zdravlja i životne radosti. Dodaje da su kroz istoriju pomorandža i njeni cvjetovi oduvijek smatrani simbolima ljubavi i vernosti.

„To uvjerenje potiče iz drevnih vremena, jer je narandžasta smatrana bojom koja odražava ljubav, zemaljsku i nebesku. Grčke muze su nosile narandžasto, kao i Bah (lat. Baccus), grčki bog plodnosti, zemlje i veselja“, kaže Ajzeman.

Narandžasta je i boja vatre, podsjeća na rastopljenu lavu u vulkanima, kao i na sporo sagorijevanje drveta. A otkrivanje vatre je bio prelomni trenutak za čovječanstvo.

Ajzeman naglašava da narandžasta boja nije bila dostupna masama sve dok nije došlo do razvoja tehnologije u 20. veku, s obzirom na to da ova boja može da bude hemijski proizvedena. Zbog toga je bila veoma poželjna. Kada je postala dostupnija, njena cijena je bila pristupačnija, a u poslednje vrijeme je brojne kompanije koriste kao zaštitnu boju.

Ajzeman navodi da svaka boja određeno vrijeme bude popularna, nakon čega je zamjeni neka nova, ali s narandžastom to jednostavno nije slučaj.

Ne propustite