Znate li šta tačno znače zvjezdice koje „nose“ hoteli?

Zanimljivosti
Znate li šta tačno znače zvjezdice koje „nose“ hoteli?
.

Da li ste ikada razmišljali o tome šta označavaju zvjezdice pored naziva hotela? Osnovnu razliku svi znamo - više zvjezdica, luksuzniji hotel.

Međutim, iza svih tih zvjezdica se kriju određeni standardi koje hoteli treba da zadovolje.

Katalog kriterija za dobijanje zvjezdice sadrži čak 270 elemenata, od kojih su neki obavezni. A, koji su to uvjeti?

Tourist ili 1* 
Hoteli označeni s 1* većinom se nazivaju budžetni hoteli te su namijenjeni svima koje ne očekuju nikakav luksuz i previše udoban krevet. Ali zato postoje uvjeti koje ti hoteli trebaju zadovoljiti. Sve sobe moraju imati vlastitu kupaonicu s tuš kabinom ili kadom. Obavezno je čišćenje sobe svakog dana, a u njoj treba postojati stol sa stolicom, sapun te TV u boji s daljinskim.  Recepcija takvog hotela treba raditi barem 8 sati na dan, a na recepciji treba postojati faks uređaj te telefon za upotrebu. Doručak se mora posluživati u hotelu, a isto tako tokom cijelog dana gostima moraju biti dostupna pića. Naravno, ne besplatno.

Standard ili 2* 
Uz sve nabrojano u prethodnoj kategoriji, hoteli sa 2* nije dovoljno da imaju doručak u hotelu nego za doručak moraju imati švedski stol. U sobama, uz obavezan TV u boji, kraj kreveta trebaju biti svjetla za čitanje i ormar za odlaganje. U kupaonicama umjesto sapuna treba biti gel za tuširanje i ručnici te nešto od pribora za osobnu higijenu. Uz faks uređaj i telefon, na recepciji treba biti omogućeno plaćanje kreditnim karticama.

Comfort ili 3* 
Svi uvjeti koji vrijede za hotele s 1 i 2, vrijede i za hotele s 3*. No ovdje se pravila malo pooštravaju te recepcija osim faksa, telefona i mogućnosti kartičnog plaćanja treba biti otvorena minimalno 14 sati dnevno, ali i biti dostupna 24 sata na dan putem telefona te imati osoblje koje govori barem jedan strani jezik. Uz sve to, kod recepcije trebaju biti barem 3 sjedeće garniture i mogućnost ostavljanja prtljage.

Pooštravaju se pravila i za sobe. Tako svaka treba imati mini bar ili neka pića, telefon te pristup Internetu. Iako u prijašnjim kategorijama grijanje u kupaonici nije striktno navedeno, hoteli s 3* trebaju imati grijaće tijelo te sušilo za kosu. U sobi treba biti postavljeno i veliko ogledalo te prostor na koji se može odložiti kofer. Isto tako, negdje treba biti pripremljen set za šivanje, set za čišćenje cipela te mogućnost davanja odjeće na pranje i glačanje. Hotel s 3* treba imati mogućnost da gostu priskrbi dodatan jastuk i pokrivač te dobro izrađen sistem za rješavanje prigovora.

First class ili 4* 
I ovdje vrijedi sve gore navedeno, no recepcija treba raditi minimalno 18 sati na dan, a gostima treba biti dostupna putem telefona svih 24 sata. Predvorje, uz 3 sjedeće garniture, treba sadržavati i prostor u kojem gosti mogu popiti piće. U hotelima s 4* treba postojati mogućnost doručka u sobi i dostave hrane u sobu, a mini bar uvijek treba biti pun. Ako ne postoji mogućnost dnevnog punjenja, mora postojati 24-satna mogućnost za naručivanje pića u sobu.

Osim kreveta, stola sa stolcem i ormara, soba u hotelu s 4* treba sadržavati fotelju ili kauč te maleni stolić. Ogrtač i papuče trebaju biti u svakoj sobi, a ako ih nema, trebaju biti dostupne gostima na zahtjev. Kupaonica sada postaje malo luksuznija, s kapom za tuširanje, kozmetičkim ogledalom te raznim proizvodima za osobnu njegu kao što su štapići za uši i slično. Iako prijašnji hoteli nisu trebali imati restoran u svom objektu, već samo prostor za posluživanje doručka, hoteli s 4* trebaju imati A la carte restoran koji radi sedam dana u sedmici.

Luxury ili 5*
U hotelima s 5* recepcija treba biti otvorena 24 sata dnevno, a svim gostima na raspolaganju treba biti vratar ili osoba zadužena za parkiranje vozila. Isto tako, u ovim hotelima trebaju vam odnijeti prtljagu do vaše sobe bez da vam to naplate. Predvorje treba biti prostrano, s prostorom za sjedenje i barom. Svaki gost prilikom dolaska u sobu treba dobiti svježe cvijeće ili neki drugi poklon dobrodošlice. U sobama treba biti sef te dostupan super brzi Internet. Hotel treba imati servis za glačanje koji vam odjeću treba vratiti u roku od 1 sata. A kao gost trebate imati mogućnost ispuniti tajnu anketu o zadovoljstvo u hotelu.

Super Luxury ili 7* 
Neki hoteli zadovoljavaju čak i najrigoroznije zahteve, zbog čega su nagrađeni sa sedam zvezdica. Prvi hotel na svetu s tom kategorijom je Burj Al Arab u Dubaiju, koji je otvoren 1998. i u kom svaka soba ima svog batlera. Teško je reći kakve uvjete treba da zadovolji takav hotel. 

Nigdje ne postoji pisano pravilo da takva kategorizacija zvanično postoji, ali zbog luksuza u kom gosti mogu da uživaju u pojedinim hotelima, poput dizajnerskog namještaja, elitnih pića i ostalih zadovoljstva za bogataše, jasno je da se ipak po nečemu razlikuju od hotela s pet zvjezdica. 

Da li treba vjerovati broju zvjezdica kada birate hotel? Sve treba uzeti s rezervom, a prvenstveno zbog toga što klasifikacija hotela u svijetu nije jedinstvena, nego svaka država sama određuje šta treba da zadovolji određena kategorija, piše hrvatski Punkufer.

Ne propustite