Kinezi napravili pogon bez goriva: Nemoguć motor koji prkosi zaskonima fizike

Nauka i tehnologija
Kinezi napravili pogon bez goriva: Nemoguć motor koji prkosi zaskonima fizike

Novi propagandni video tvrdi kako su kineski znanstvenici uspjeli stvoriti radeći prototip ‘nemogućeg’ motora kojemu ne treba gorivo.

Radi se o konceptu koji se suprotstavlja znanim zakonima fizike, no ako se ostvari, mogao bi dovesti ljude na Mars za samo 10 sedmica, piše Daily Mail.

Video je objavila službena kineska agencija za vijesti CCTV.com, pod naslovom ‘Pogon bez goriva: Kineski EmPogon koji je napravio CAST-ov znanstvenik dr. Chen Yue, Kineska svemirska agencija”.
Stvara potisak bez potrebe za gorivom

U videu se tvrdi kako su kineski znanstvenici uspješno razvili EmPogon, te da će ga uskoro poslati u svemir, iako se ne navode nikakve tehničke specifikacije uređaja.

EmPogon je motor koji stvara potisak bez potrebe za gorivom. Umjesto toga, koristi mikrovalove, koje prikuplja iz solarne energije, koji se sudaraju u posebnom kontejneru.

Bez goriva koje bi izbacivao iza sebe dok se kreće naprijed, EmPogon poništava treći Newtonov zakon, koji kaže kako za svaku akciju mora postojati jednaka i suprotna reakcija.

No ovo nije prvi put da Kina tvrdi kako ima EmPogon.

Tako su prošlog decembra znanstvenici iz CAST-a (China Academy of Space Technology – Kineska akademija svemirske tehnologije) potvrdili kako vlada financira razvoj ove tehnologije još od 2010. godine, te su tvrdili kako su razvili uređaj koji se već testira u niskoj Zemljinoj orbiti.

A još u novembru anonimni izvori naveli su kako se testiranja EmPogona provode u kineskoj svemirskoj postaji Tiangong-2.

Li Feng, glavni projektant CAST-ovog odjela za komunikacijske satelite, izjavio je kako su njegovi znanstvenici izgradili prototip koji je uspio stvoriti samo nekliko milinewtona potiska.

Kako bi se mogao koristiti na omanjem satelitu, potisak bi morao narasti na snagu od 0.1 do 1 newtona.

Američka verzija

No iako zapadni stručnjaci tvrde kako su jako male šanse da kineski motor prođe detaljniju provjeru, neki tvrde da to ipak nije nemoguće.

Naime, i znanstvenici NASA-inog laboratorija Eagleworks izveli su seriju uspješnih testova, što je objavljeno u časopisu Journal of Propulsion and Power.

Objavljivanje znači da su testove provjerili stručnjaci nepovezani sa samim istraživanjem, no to ne znači nužno i da su rezultati valjani.

DO JUČER ZNANSTVENA FANTASTIKA: ‘Imamo elektromagnetski pogon. Do Marsa stižemo za dva mjeseca!’

Uspjeh ili pogreška

S obzirom na to da još ne postoji “uvjerljivo dokazano fizikalno objašnjenje” rezultata, stručnjaci kažu kako bi sve mogla biti i eksperimentalna pogreška.

“Osobno vjerujem kako postoji jednostavnije objašnjenje ovih rezultata”, kaže stručnjak za napredne pogone Brice Cassenti.

“Na primjer, električna energija zagrijava komponente unutar pogona koji se zatim šire tijekom eksperimenta, te tako stvaraju kretanje koje se može protumačiti kao sila.”

“Izrazito je teško ukloniti ovakve elemente, iako su autori članka pokušali ukloniti ne samo termalne efekte već i mnoge druge moguće izvore pogrešaka u eksperimentu.”

Cassenti smatra kako je izuzetno teško biti siguran kako su svi izvori pogrešaka eliminirani, te da se to može dokazati samo s pomoću nezavisnih testova hipoteze.

No ako se rezultati EmPogona pokažu valjanima, to će postignuće “stvoriti novu fiziku”.

I dok smo već naišli na okolnosti u kojima Newtonovi zakoni ne vrijede pri velikim brzinama, npr. unutar velikih gravitacijskih polja i sa sitnim molekulama, znanstvenik kaže kako je “Newton još uvijek uglavnom u pravu”.