Čak i kad zdravo živite i zdravo se hranite, nije garancija da nećete oboljeti rak! Nova studija otkrila šta uzrokuje ovu opaku bolest

Zdrav život
Nova studija je pokazala da se dvije trećine tumora ne može izbjeći čak i ako živite zdravim životom

Nova studija je pokazala da se dvije trećine tumora  ne može izbjeći čak i ako živite zdravim životom, piše britanski Telegraph.

U časopisu Science objavljeno je da gotovo dvije trećine tumora kod ljudi razvije zbog nasumičnih pogrešaka u kopiranju genetskog koda tijekom procesa dijeljenja stanica.

Naprosto, riječ je o nesretnim defektima u repliciranju DNA koji se događaju nasumično, bez pravila, tvrdi se u studiji.

Dr. Cristian Tomasetti, glavni doktor u istraživanju iz američkog Johns Hopkins Kimmel instituta za tumore, objasnio je rezultate studije za laike:

- Opće je poznato da moramo izbjegavati faktore u našem okruženju, poput pušenja, kako bismo smanjili rizik od raka. No, nije toliko poznato da svaki put kad se normalna stanica u našem tijelu dijeli i kopira svoj DNA kako bi proizvela dvije nove stanice, također multiplicira i pogreške - rekao je Tomasetti.

- Te pogreške u kopiranju su potentan izvor tumorskih mutacija koje je znanost konstantno umanjivala. Ovo novo istraživanje donosi prvu procjenu postotka mutacija koje su izazvane greškama u kopiranju DNA - kaže Tomasetti.

U nekim tipovima raka, poput onih koji pogađaju prostatu, mozak i kosti više od 95 posto štetnih mutacija uzrokovano je nasumičnim pogreškama u kopiranju DNA.

Sveukupno, zaključuje studija, 66 posto tumorskih mutacija su rezultat grešaka u kopiranju DNA, 29 posto je izazvano faktorima iz našeg okoliša (npr. azbest u zgradi), a samo 5 posto naslijeđenim genetskim osobinama.

Prof. dr. Mel Greavesa, direktor Centra za evoluciju i tumore i Instituta za istraživanje tumora u Londonu objasnio je za Telegraph:

- Čak i ako većina tumorskim mutacija nastaje posve slučajno, znanstvenici na studiji su priznali da se tumori koje izazivaju i dalje mogu spriječiti. Imamo mnoštvo dokaza koji pokazuju da je tumor uzrokovan  kompleksnim miksom faktora iz okoliša, naslijeđenog rizika i slučajnosti. I dok su genetske pogreške koje smo naslijedili od naših predaka nepovratne, srećom po nas, mnogi drugi rizici koju doprinose razvoju tumorskim mutacija mogu se spriječiti.