Amerikanci uzeli milijarde: Hoće li VW plaćati odštetu i u BiH zbog prevare i zagađenja?

Aktuelno
Amerikanci uzeli milijarde: Hoće li VW plaćati odštetu i u BiH zbog prevare i zagađenja?
No, indikativno je da u BiH nije pokrenut nikakav pravni proces iako se zemlja suočava sa ogromnim zagađenjem koje ugrožava zdravlje

Nakon što je njemački automobilski div Volkswagen potvrdio je da je postigao 4,3 milijarde dolara težak nacrt nagodbe s američkim regulatorima zbog skandala sa dizel motorima, postavlja se pitanje koliko je spornih vozila ova kompanija isporučila i u Bosni i Hercegovini, gdje je VW najjači automobilski brand, te da li će priča imati pravni epilog i u našoj zemlji.

Naime, prema zvaničnim tvrdnjama dilera VW vozila u BiH, na bh. cestama spornih vozila ima više od 10.000, te je još prošle godine najavljen početak njihovog povlačenja.

Kao što je poznato u najvećem skandalu autoindustrije u Evropi, u automobilima su Nijemci ugradili softver koji je pokazivao lažni nivo emisija ispušnih plinova, te tako varali propise. Američki regulatori su ih uhvatili i pokrenuli proces u kojem će biti isplaćena basnoslovna odšteta.

No, indikativno je da u BiH nije pokrenut nikakav pravni proces iako se zemlja suočava sa ogromnim zagađenjem koje ugrožava zdravlje, a već je dokazano kako je VW u drugim zemljama kršio propise zbog čega će platiti odštetu i državi i kupcima. Teško je razumljiva i šutnja bh. vlasti koje nisu napravile niti jedan korak ka kompaniji koja ima pogone i u BiH, a kako bi se zaštitile od prevare koja će drugim zemljama donijeti ogromne odštete.

Ta njemačka kompanija je već pristala platiti oko 17,5 milijardi dolara kako bi riješili civilne tužbe te je ponudila otkupiti približno 500.000 automobila sa spornim softverom.

Iz Volkswagena kažu da će troškovi određeni za rješavanje ovog problema premašiti predviđenih gotovo 18,2 milijarde eura, odnosno, 19,2 milijarde dolara. Ističu i da će tokom tri iduće godine biti pod neovisnim nadzorom.

Volkswagen je u septembru 2015. priznao da je u svojim automobilima ugradio softver koji je prilikom eko-testiranja vozila pokazivao lažni nivo emisija ispušnih plinova. Kompanija je u SAD-u prodala gotovo pola miliona automobila koje pogone sporni dizelaši. Poslije je VW priznao da je to slučaj s 11 miliona vozila širom svijeta.

Izvršni direktor Volkswagena Oliver Schmidt optužen je u ponedjeljak za urotu da prevari SAD, a proizvođač za prikrivanje prevare.

Nagodba s Ministarstvom pravosuđa neće okončati istragu oko varanja na emisiji ispušnih plinova te postoji mogućnost podizanja kaznenih prijava za izvršne direktore grupacije.

Volkswagenu predstoje još dvije godine otkupljivanja i popravljanja američkih dizelskih automobila sa spornim softverom.

Ne propustite